10 rad na płaski brzuch

Jeśli marzysz o pięknym brzuchu musisz najpierw zadbać o swoją dietę i ograniczyć spożywanie niektórych produktów. Oto 10 przykazań, które na początku powinny ci pomóc zmienić myślenie, do czynów przejdziemy później ;)

1. Nie jedz po godzinie 18.00


Pierwsza i najważniejsza zasada płaskiego brzucha to powstrzymanie się od jedzenia po godzinie 18.00. Twoje ciało podczas snu odpoczywa, jeśli będziesz mieć pełny żołądek to nie tylko się nie wyśpisz, ale także będziesz trawić bardzo powoli, co może się przyczynić do bólu brzucha, a już na pewno do odkładania się tkanki tłuszczowej.

2. Dbaj o prawidłową dietę


Sekretem pięknej sylwetki jest zdrowa dieta. jedz dużo zdrowej żywności, owoców, warzyw, pij wodę, a zrezygnuj z napojów gazowanych i słodkich soków. Zapomnij o fast foodach - czekolada, chipsy, przekąski słodkie i słone zawierają puste kalorie, które lubią się zamieniać w tłuszczyk i to najczęściej własnie na brzuchu. Oto kilka produktów, które warto włączyć do diety:

Chude białko: fasola, orzechy, chude mięso
Pieczywo pełnoziarniste: dobrze jest także zrezygnować ze zwykłego pieczywa na rzecz pieczywa chrupkiego i ryżowego
Produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu: czytaj etykiety i wybieraj te produkty, które mają w składzie witaminę B6 i białko
Zdrowe tłuszcze: znajdują się w rybach, orzechach, awokado

3. Jedz małe porcje


Zamień duży talerz na mniejszy talerzyk, wtedy będziesz jadła mniej. Jak to działa? Jeśli nałożymy na duży talerz dużą porcje jedzenia, będziemy dążyć do tego, aby zjeść wszystko. Nie można przecież pozwolić aby jedzenie się zmarnowało. Jeżeli natomiast będziemy jeść na małym talerzyku, będziemy automatycznie jeść mniej. Zawsze lepiej sobie dołożyć, niż najadać się do pełna tylko dlatego, że mamy dużo na talerzu i szkoda nam wyrzucić resztek, których nie dajemy rady zjeść.

4. Jedz produkty o niskim indeksie glikemicznym


Produkty o niskim indeksie glikemicznym mają to do siebie, że sprawiają, ze najadamy się szybciej, a więc jemy mniej a do syta. Organizm najadając się chłonie składniki odżywcze powoli, dzięki temu unikniemy skoków poziomu cukru we krwi. Produkty o niskim indeksie glikemicznym to m.in.: kapusta, marchew, kalafior, seler naciowy, ogórki, cukinia, sałata, liści, ciemny, cebula, gruszki, pomidory, rzeżucha, brokuły, banany, jabłka, jagody.

5. Ogranicz spożywanie cukru


Jeśli chcesz mieć piękną sylwetkę i płaski brzuch musisz sobie codziennie powtarzać, że cukier to twój wróg. Nie jedz słodyczy, postaraj się nie słodzić herbaty i kawy, unikaj słodkich napojów. Jeśli jesteś łasuchem to jedz dużo owoców i słodkich warzyw, owoców suszonych i kandyzowanych, jogurtów, w ostateczności raz na jakiś czas możesz zjeść lody - bo to najmniej kaloryczna słodka przekąska.

6. Jedz przekąski bogate w białko miedzy godziną 15.00 a 16.00


To naukowo potwierdzone, że przekąska bogata w białko zjedzona między 15.00, a 16.00 będzie zwiększała twój metabolizm i pozytywnie wpłynie na równowagę cukru we krwi. 
Co możesz jeść?
Migdały, pestki dyni, niskotłuszczowy ser..

7. Jedz często, ale mało


Wiele osób popełnia błąd i rezygnuje ze śniadania, a śniadanie to przecież najważniejszy posiłek dnia. Lepiej jeść 6 posiłków dziennie niż jeden lub dwa duże. Dlaczego to takie ważne? Kiedy rezygnujemy z posiłku nas organizm czerpie "siły" z tkanki tłuszczowej i wydaj nam się, że chudniemy, ale kiedy po takiej głodówce zjemy cokolwiek, wszystko będzie się odkładać w tzw. "boczkach", bo organizm będzie magazynował pokarm "na później".

8. Pij dużo wody


To przykazanie jest do znudzenia powtarzanie w każdej diecie, ale to dlatego, że picie wody jest bardzo ważne. Nie schudniemy jeśli nie będziemy wypłukiwać toksyn i zbędnych produktów przemiany materii w tkankach. Jeśli nie możesz się przekonać do wody niegazowanej, spróbuj dodawać do niej świeże owoce, trochę cytryny. Woda zmieni smak, ale przy okazji będzie bardzo smaczna. Zapomnij o słodkich sokach i napojach gazowanych, są bardzo niezdrowe, zawierają sód i dwutlenek węgla, który będzie powodował uczucie napęcznienia.

9. Ogranicz alkohol


Alkohol jest zakazany w każdej diecie - i słusznie! Nie tylko dlatego, że zawiera sporo cukru, ale także w alkoholu znajdują się toksyny, które będą nam przeszkadzały w schudnięciu. Jeśli zamierzasz radykalnie zmienić swój sposób żywienia, to nie musisz przecież rezygnować z alkoholu na całe życie. Wystarczy, ze powiesz sobie, że będziesz pić alkohol raz w tygodniu. 

10. Dieta to nie kara


Dla wielu z nas dieta kojarzy się z czym złym. Już samo słowo "dieta" brzmi jak zakaz. Nie myśl tak o tym! Pomyśl sobie, że po prostu zmieniasz sposób żywienia na taki, który pozwoli ci poczuć się zdrowo i pięknie. Dieta nie może być karą! Dieta musi być czymś przyjemnym, bo tylko w taki sposób odchudzanie będzie efektywne. Przygotowuj sobie smaczne, ale niskokaloryczne posiłki. Będziesz czuła się szczęśliwsza jeśli to co jesz będzie ci smakowało i jednocześnie będzie sprawiło, że będziesz szczupła.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Sposób na Brzuch © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka