23:11:00

Niskokaloryczne drinki i koktajle

Dziś mnie zjecie. No zjecie mnie jak nic, gdy się tylko dowiecie, że chciałam wam przedstawić listę drinków, na które możecie sobie ze spokojnym sercem pozwolić nawet będąc na diecie.
Zaraz pewnie pojawią się komentarze, że zachęcam do picia alkoholu... że robię tanią reklamę wódzie i przez to wcale nie schudniecie, a tylko zatrujecie organizm...

Dobra! Powiem tak...

Tydzień temu byłam na weselu. Stoły uginały się od żarcia, a mi prawie nic nie można było tknąć.. Przesiedziałam smutna przy stole robiąc dobrą minę do zlej gry, bo przecież żołądek przyrastał mi do kręgosłupa.. Co za katorga!!! Nie polecam żadnych wesel w czasie odchudzania! Z głodu to nawet tańczyć się nie chce...

Za tydzień mam chrzciny... z tym jest o tyle lepiej, że poprosiłam siostrę by mi zrobiła chociaż ze dwie niskokaloryczne sałatki. 

Ale... przecież nie samymi sałatkami człowiek żyje! Znowu będzie zabawa, będzie się działo... a ja co? Będę siedzieć jak ten smutny Wiesiek w kącie?! OOooo na pewno nie! 

I wtedy właśnie zrodził się pomysł na niskokaloryczne drinki. Dlaczego miałabym sobie odmawiać alkoholu w taką okazję? Przecież nie zamierzam się upijać! Chcę tylko bez wyrzutów sumienia zmoczyć usta :)

Dlatego przygotowałam dla siebie ( i dla was oczywiście też!) listę "bezpiecznych drinków"

Koktaile i drinki, które możecie skosztować nawet będąc na diecie

1. COSMOPOLITAN - około 75 kalorii


www.cosmopolitanrecipe.com


Składniki:

wódka cytrynowa (40 ml)
likier Cointreau lub triple sec (15 ml)
sok z limonki (15 ml)
sok żurawinowy (30 ml)
kostki lodu

2. MIMOSA - około 75 kalorii

www.robdrinki.pl


Składniki:

Sok pomarańczowy i szampan w proporcjach 1:3

3. MINI MARGERITA - około 80 kalorii

liquor.com


Składniki:
tequila (35 ml)
triple sec (20 ml)
sok z limonki (15 ml)
kostki lodu
sól

Krawędź kieliszka pocieramy sokiem z limonki i zanurzamy w soli.

4. CYDR - około 120 kalorii

www.nigellalawson.pl

Ostatnio bardzo popularny. Jeśli chcemy go trochę urozmaicić musimy porządnie go schłodzić i dodać goździki, laskę cynamonu i trochę wanilii. Mój szwagier do cydru dodaje też dwie łyżeczki rumu, ale ja nie przepadam za rumem w tej formie więc poprzestaje na przyprawach.

5. KOKTAJL BEZALKOHOLOWY - około 100 kalorii

mojegotowanie.pl

A na koniec coś dla tych którzy jednak postanowili zostać abstynentami. Bardzo smaczny koktajl bez procentów: bananowo-porzeczkowy. Mieszamy te dwa soki (a właściwie nektary) w równych proporcjach i zachwycamy się smakiem. Dobrze by soki były porządnie schłodzone.

Z alko musimy uważać bez względu na to czy jesteśmy na diecie czy nie. Nie upijajcie się, nie zakwaszajcie nadmiernie organizmu, a tylko czasami delektujcie! :)

Tutaj macie fajną książkę z przepisami na drinki i koktajle, takich przepisów nie znajdziecie w internecie!















Jeśli macie jakieś inne pomysły na drinki dozwolone podczas odchudzania, piszcie! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Copyright © Sposób na Brzuch , Blogger