Nocne podjadanie wcale nie jest złe!

Wiele razy na pewno słyszałaś jak ktoś mówi, że jeśli chcesz schudnąć nie możesz podjadać, a już na pewno nie w nocy. Jednak wbrew temu co mówią okazuje się, że fakty świadczą inaczej. Jedzenie niektórych pokarmów wieczorem może przyspieszyć dążeniu do twojego celu czyli schudnięcia.

Dziś przedstawię wam 4 fakty, poparte naukowymi badaniami, które świadczą o tym, że jedzenie w nocy wcale nie musi być złe!

1. Niskoglikemiczne pokarmy zjedzone wieczorem pomogą kontrolować poziom cukru  w dniu następnym.

Początek dnia jest bardzo ważny nie tylko dla dobrej kondycji i dobrego samopoczucia, od niego bowiem w znacznym stopniu zależy twoja waga i to czy odchudzanie będzie działać. Wyniki badań opublikowane niedawno w American Journal of Clinical Nutrition są zaskakujące! Grupa naukowców przeprowadziła eksperyment, w którym dowiodła, że osoby, które podjadają wieczorem lub w nocy pokarmy niskoglikemiczne następnego dnia rano nie miały problemu z utrzymaniem glukozy na właściwym poziomie. A wiadomo, że utrzymanie cukru we krwi jest bardzo ważne dla odchudzania.

2. Nie wszystkie węglowodany spożywane późno w nocy lub wieczorem zamieniają się w tłuszcz.

Węglowodany zamieniają się w tłuszcz – tak zwykle jest, ale NIE ZAWSZE. Jak się okazuje są pewne grupy węglowodanów, które nie zamienią się w tłuszczyk na brzuchu i w innych niechcianych miejscach ciała. Po treningu nie powinno się jeść, aby ćwiczenia zadziałały musimy odpocząć nie tylko fizycznie, ale także dać odpocząć żołądkowi. Po odpoczynku jednak nie musisz się hamować z jedzeniem, doładuj się węglowodanami, by uzupełnić zapasy energii (dobre są banany, słodkie ziemniaki).

3. Spożywanie węglowodanów w nocy pomaga kontrolować głód.

W 2011 roku w magazynie Obesity and Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases opublikowano wyniki badań z których dowiadujemy się, że u osób, które jadły wieczorem węglowodany zachodziły w organizmie zmiany hormonalne, które w konsekwencji obniżały głóg. Nie od dziś wiadomo, że zdolność do kontrolowania głodu ma kluczowe znaczenie w odchudzaniu. 

4. Białko przed snem = budowanie mięśni podczas snu.

Obalam kolejny mit mówiący, że podczas snu organizm przestaje pracować – to nieprawda! Organizm nigdy nie przestaje pracować! Twoje serce nadal pompuje krew, twoje płuca nadal transportują powietrze. Jak myślisz dlaczego kulturyści tak bardzo lubią proteiny? Bo dzięki nim buduje się masę mięśniową! Naukowcy przekonują nas, że można to robić również podczas snu. Jedz na kolację posiłki bogate w białko, a twoje mięśnie będą się w nocy wzmacniać.

Aby nie być gołosłowna i nie wywołać lawiny komentarzy na koniec dodam, że nie wymyśliłam sobie tego wszystkiego, nie wyssałam z palca tych wszystkich wiadomości zawartych w dzisiejszym poście. Informacje przekazane w dzisiejszym wpisie mają swoje źródło w TYM artykule.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Sposób na Brzuch © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka