Czym zastąpić słodycze?

Nie wiem czy zauważyliście, ale im bliżej zimy, tym bardziej chce się jeść. No, przynajmniej u mnie tak jest! W zimie organizm staje się leniwy, często brakuje pobudzającego do życia słońca, a większość z nas najchętniej by tylko spała i jadła, nieprawdaż?! 

A BEBECH ROŚNIE! ;)

Co robicie jak chce wam się czegoś słodkiego? Obżeracie się potajemnie czekoladą? A może wręcz robicie to jawnie, mówiąc sobie: "Jedna cząsteczka nie zaszkodzi!"...? Ja stosowałam i jedną i drugą metodę i przyznam, że żadna z nich nie była dobra. Każda bowiem prędzej czy później prowadzi do otyłości. 

Dziś chciałam wam przedstawić moje pomysły na to czym można zastąpić niezdrowe słodycze: czekoladki, cukiereczki, lizaczki, ciasteczka...

Czym zastąpić słodycze? MOICH 10 POMYSŁÓW

1. Świeże owoce


Świeże owoce to bardzo dobra opcja, bo zawierają dużo błonnika, jednak to nie znaczy, że nie zawierają cukru! Zawierają i to niektóre nawet bardzo dużo! Owoce polecane są w zastępstwie słodyczy ze względu na to, że poprawiają perystaltykę jelit i ułatwiają trawienie. Codzienna porcja owoców to odmłodzenie skóry i zachowanie dobrego zdrowia na kilka lat :)

2. Świeżo wyciskane soki


Soki owocowe są nawet lepszą opcją niż owoce, bo nie obciążają tak żołądka. Owoce w postaci soków są lekkie i nie musimy się zbytnio wysilać, by je strawić.

3. Owoce suszone lub wędzone


Uwielbiam suszone owoce! Szybko likwidują uczucie głody, wystarczy kilka sztuk! Poza tym likwidują zaparcia, które tak często pojawiają się podczas odchudzania. Uważajcie tylko na skład! Niestety wiele suszonych owoców zawiera siarczany, które nie są raczej źródłem zdrowia! ;)

4. Sorbety owocowe


Sorbety owocowe uwielbiam! Można z nich zrobić fajną przekąskę lub zamrozić, wtedy będą najzdrowszymi lodami na świecie! Twój żołądek na pewno pokocha tą przekąskę, bo jest naprawdę lekkostrawna :)

5. Galaretka


Galaretka nie jest bez kalorii, ale i tak wolę pokroić jabłko i zalać galaretką pucharek niż wsuwać jakieś inne słodycze. Poza tym jedzenie galaretki wpływa pozytywnie na produkcję kolagenu, który jest niezbędny do prawidłowej budowy skóry. Jedz galaretkę, a będziesz miała z głowy - zmarszczki, cellulit i rozstępy! ;)

6. Orzechy


Ja wiem, że orzechy są w sumie dość kaloryczne, ale przy tym niezwykle zdrowe! Zawierają ogromne pokłady witaminy E, niacyny, tiaminy oraz selenu. Poza tym nie da się zjeść ich dużo. Jedna garść wystarczy, by zaspokoić pragnienie przekąski! ;)

7. Ziarka, pestki


Ziarnka dyni czy słonecznika to świetna przekąska, którą bez problemu możemy jeść oglądając film. Jak wiadomo oglądanie filmu sprawia, że tracimy kontrolę nad tym co robimy, a jedzenie pestek, nawet w dużych ilościach jedynie poprawi nam skórę i perystaltykę jelit. W nasionach roślin znajdziemy bogactwo witamin i minerałów.

8. Słodkie warzywa np. marchewka


Uwielbiam młodą marchewkę! Czy wiesz, że marchewka ma tylko 27 kcal/100 g?! Jest słodziutka i zdrowa, a ponadto: poprawia kondycję skóry, wyrównuje jej koloryt i jest cennym źródłem błonnika pokarmowego.

9. Lody


Lody - TAK! Ale tylko z dużym dodatkiem owoców! Mówi się, że lody mają mało kalorii... hmm... owszem, jeśli mówimy o lodach wodnych :) Ja własnie takie polecam - są najpyszniejsze! :D

10. ....? 

A jakie przekąski Ty wcinasz zamiast słodyczy? :)

3 komentarze :

  1. owoce, a szczególnie jabłka + orzechy, albo jogurt owocowy:)
    Świetny artykul:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chipsy z buraków, marchewki i bananów ;) kroimi w plasterki i do mikrofali ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Sposób na Brzuch © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka